Hvorfor vil du gerne omtales i Børsen?

Hvis svaret er “salg”, bliver du formentlig skuffet. Her er fem typiske træk ved omtaler, der skaber salg – og to logiske grunde til at de fleste omtaler ikke lokker læserens læder op af lommen.

Når vi spørger nye eller potentielle kunder, hvad deres formål er med at få presseomtale, handler det ofte om salg. Det forstår jeg godt; virksomhedens formål, vækst og overskud opnås ved at tiltrække kunder.

Læs mere

Snævre medier: Hvad betyder det for dig?

Hvad betyder snævre medier for din PR? Og hvad er Google-fælden? Her er fem tendenser i mediebilledet plus en guide til at bruge dem til din fordel – og en liste over nye nichemedier. 

Medieomtaler i de rette medier giver troværdighed til dit brand og kan bruges i online markedsføring og salgsarbejde.

Men medielandskabet er i konstant forandring og kræver tilpasning af PR-arbejdet: I det nye medielandskab giver søgemaskiner og paywalls ekstra kompleksitet.

Læs mere

Sådan afværger du kommunens sparekniv

Mange initiativer modtager kommunal støtte. Men da politik kan ændre sig – og dermed hvordan pengene skal fordeles – risikerer organisationer at blive konfronteret med varslede besparelser. Men de nedskæringer behøver ikke altid blive en realitet. Læs her, hvad du kan gøre som modtræk.

Står jeres organisation eller initiativ over for en varslet kommunal besparelse, behøver alt ikke at være tabt.… Læs mere

Insidertip: Priser på PR i Europa

Når vi snakker med kunder, taler vi helst om strategi, konkrete vinkler og relevante medier for deres historie. Men hvad koster det? Vi gennemgår priser på PR i Danmark og andre lande fra vores europæiske PR-netværk, Enterie.

Der er et element af uforudsigelighed i PR (et aspekt af, hvorfor PR er værdifuldt!), hvilket kan påvirke prisen. Vi har dog en række standardpriser for opgaver, der ligner hinanden på tværs af Europa.… Læs mere

Krise? Stands ulykken og kommunikér klogt

Jeg har altid tænkt, at hvis jeg skulle forklare mit take på krisekommunikation, så ville jeg starte med, at første punkt i en kommunikationskrise er det samme som i førstehjælp:

Stands ulykken.

Til førstehjælpskursus i sidste weekend blev jeg så belært, at man for nylig har ændret det første punkt i førstehjælp til “Skab sikkerhed” i stedet for “Stands ulykken”. Simpelthen fordi for mange kom til skade i forsøg på at “standse” ulykken!… Læs mere

Tre Trump-tricks du skal passe på med at bruge

Donald Trump vandt præsidentvalget, fordi han kommunikerede på den rigtige måde til sit vigtigste publikum. Kan man bruge hans kommunikations-tricks til noget seriøst i dansk erhvervsliv?

På vej hjem fra New York, i en shuttlebus mod Newark lufthavn, sad jeg i onsdags og hørte Trumps pressemøde efter midtvejsvalget direkte i radioen.

Buschaufføren rystede lidt på hovedet en gang imellem, og jeg kunne mærke min egen antipati mod “The Donald” i maven, når han talte.… Læs mere

Udlev jeres værdier og undgå shitstorms

Kapitel 1 handler om sammenhængen mellem værdier og PR og kigger på en nylig PR-katastrofe, som bundede i cirka nul sammenhæng mellem værdier og handlinger. Kapitel 2 er en opskrift på at formulere jeres værdier på en enkel måde.

Spot en Kemp & Kjær-værdi forrest på bordet.

Kapitel 1: Hvorfor have konkrete værdier?

Mange virksomheder skilter med en række ord, som deres centrale værdier ved siden af deres mission.… Læs mere

Entering new markets: PR dos and don’ts

Geographical expansion is easier than ever. Scaling up to reach foreign markets is a common growth strategy of  start-ups providing online services. EU markets and countries are increasingly similar. However, some pitfalls await communications specialists launching their businesses abroad. How to avoid them? Enterie.com experts have some dos and don’ts for you.

DOs

Plan, learn and adjust

Assuming that a foreign communication environment, even a neighbour EU country, is similar to your home market, can be a costly mistake.… Læs mere

8 tips der tiltrækker de bedste medarbejdere

Hvis de bedste kandidater skal søge jeres stillinger, skal kandidaterne helst kende virksomheden i forvejen. Her er otte skridt på vejen til at det sker – også kendt som Employer Branding.

Flertallet af Folketingets erhvervsordførere ser lige nu mangel på arbejdskraft som den største erhvervspolitiske udfordring. Det understreger, hvorfor I skal begynde på Employer Branding længe før, I hyrer en recruiter eller offentliggør et jobopslag.… Læs mere

Medietræning: Tips til tv & radio

Det er en disciplin i sig selv at give et godt interview – især at gøre det live. Her er en række gode råd fra Kristian Koch, ekspert i mundtlige præsentationer og kropssprog, om, hvordan du kommer ud over scenekanten på tv og radio.

Taletid på skærmen eller i æteren er en god mulighed for at styrke din virksomheds brandværdi eller positionere dig som ekspert på dit område.… Læs mere