Shitstorm og parforhold: 5 tips til krisekommunikation

Kriser i virksomheder ligner på mange måder hjemmefrontskriser. For at du nemt kan huske grundreglerne, har vi samlet fem tips, der både kan hjælpe på jobbet og i privaten. God fornøjelse med læsningen – og husk mærkedagene!

Kig forbi vores nye Instagram-profil @kempkjaer og se, hvordan dette billede blev til

Vi er her ikke for at dømme nogen – mennesker såvel som virksomheder kan ramme ved siden af.… Læs mere

Vi er flyttet til Vesterbro

Fra 2300 S til 1620 V: Efter to gode år i Startup Village på Islands Brygge er vi flyttet ind i kontorfællesskabet V74 på Vesterbrogade.

Den 1. november rykkede vi de ofte omtalte teltpæle op og flyttede i mondæne lokaler på Vesterbrogade 74. Vi har allerede været forbi en af vores nye naboer, Halifax, som vi er sikre på bliver en god ven af huset.

Læs mere

Fisk & slagsmål eller by i udvikling: Tonstung branding trumfer ikke fordomme

En undersøgelse af opfattelsen af Danmarks femtestørste by, Esbjerg, konkluderer, at målgruppen ikke accepterer “sande” budskaber i Esbjerg Kommunes branding-indsatser, hvis budskaberne er for langt fra den eksisterende opfattelse af byen – en konklusion som du bør bruge i din branding-strategi.

Den brede befolknings opfattelse af Esbjerg har i årevis været forbundet til fiskeri, ufaglært arbejde og hårde vestjyske typer.

Når Esbjerg Kommune så pludselig fortæller om en by i udvikling med attraktive jobs og ingen fiskeri, så får modtagerne et budskab, som strider mod deres eksisterende opfattelse af Esbjerg.… Læs mere

Grønne startups bliver klædt på til pressen

Kemp & Kjær har afholdt en workshop for deltagerne i årets Green Tech Challenge. Virksomhederne lærte forskellige PR-kneb til at rykke ud af kontoret og ind på markedet.

For nystartede virksomheder kan PR være en black box, der er svær at få hul på. Derfor klædte Kemp & Kjær deltagerne i årets Green Tech Challenge på til at håndtere pressen. Workshoppen blev afholdt onsdag d.… Læs mere

Prisregn over food tech ved Nordic Startup Awards 2017

Nordic Startup Awards indtog tirsdag d. 5. september Øksnehallen i København, hvor mange håbefulde startups konkurrerede om at komme på podiet. Særligt det spirende tech-håb Too Good To Go trak opmærksomhed og løb med hele tre priser.

– Vi var meget glade for overhovedet at være nomineret og er meget beærede over at løbe med tre priser, sagde CEO Mette Lykke til Kemp & Kjær.… Læs mere

Jakob V med nej-hat

En sproglig nej-hat taler ud

Undertiden kan man som PR-konsulent føle sig som en menneskelig nej-hat. En kunde beskriver sit produkt, hvorefter man straks piller alle formuleringer fra hinanden. Læs, hvorfor vi har nej-hatten på, og hvorfor tillægsord er farlige.

Jeg kender til en international nyhedsredaktion, der havde en stor rød knap, som udbasunerede “Bullshit!”, når man trykkede på den. Knappen kom i brug, når detaljer i en historie ikke kunne efterprøves eller ikke levede op til redaktionens standarder.… Læs mere

Medspillere i medierne: Hvordan aktiverer du dem?

Der er garanteret minimum én person, du ville elske at have på din side i mediebilledet. Måske en professor, der forsker i din branche, en politiker, der kan løfte dit budskab eller en helt tredje. Læs her, hvordan du knækker koden.

For journalister er det langt mere interessant at skrive om dit firma, hvis andre taler om det. Og jo mere anerkendt personen er, des mere opmærksomhed giver det.… Læs mere

Enterie logo short

Nyt europæisk PR-netværk ser dagens lys

Vi har etableret et nyt samarbejde med seks europæiske PR-bureauer for at hjælpe vores kunder ind på nye nationale markeder i Europa.

Sammen med seks andre PR-bureauer har vi startet et nyt netværk på tværs af Europa. Samarbejdet skal hjælpe digitale og tech-virksomheder med at etablere sig i nye lande.

Netværkets navn er Enterie Collective, og formålet er, at kunder fra de syv lande får den rette hjælp til at komme i gang i nye markeder.… Læs mere

5 tips til at komme i medierne

Medieomtale har en positiv effekt på jeres salg, værdi og mulighed for at tiltrække medarbejdere. Der er aldrig garanti for medieomtale, men med vores 5 tips kan du forbedre dine chancer betydeligt.

 

 1. Har du en god historie?

Hvad skal der til for at komme i medierne? Det er i princippet ret enkelt – en god historie. Det bliver dog lidt mere kompliceret, når “den gode historie” skal sættes på formel.… Læs mere

Kom i medierne med det gode billede

Der er tungtvejende grunde til at få taget rigtige pressebilleder. Det kan nemlig være dem, der får dig og dit budskab i medierne – på den rigtige måde.

“Ah, der er gode billeder med,” siger journalisten med en lettelse, der tydeligt høres gennem telefonen.

Den situation udspiller sig heldigvis rimelig ofte, når vi foreslår ideer til journalister og sender billeder med.… Læs mere