5 tips til at komme i medierne

Medieomtale har en positiv effekt på jeres salg, værdi og mulighed for at tiltrække medarbejdere. Der er aldrig garanti for medieomtale, men med vores 5 tips kan du forbedre dine chancer betydeligt.

 

 1. Har du en god historie?

Hvad skal der til for at komme i medierne? Det er i princippet ret enkelt – en god historie. Det bliver dog lidt mere kompliceret, når “den gode historie” skal sættes på formel.… Læs mere

Kom i medierne med det gode billede

Der er tungtvejende grunde til at få taget rigtige pressebilleder. Det kan nemlig være dem, der får dig og dit budskab i medierne – på den rigtige måde.

“Ah, der er gode billeder med,” siger journalisten med en lettelse, der tydeligt høres gennem telefonen.

Den situation udspiller sig heldigvis rimelig ofte, når vi foreslår ideer til journalister og sender billeder med.… Læs mere

Profil, positionering og mærkesager: Fem gode råd til kommunalvalgspolitikere

Stiller du op til kommunalvalget? Er du i tvivl om, hvordan du samler opbakning fra vælgere og frivillige? Så har vi samlet fem tips til lige netop dig.

1) Få styr på din politiske profil Er du en skarp erhvervsmand, vestjysk fisker altid klar med en holdning, piberygende kulturradikal kunstmaler, hyggelig folkeskolelærer, familiefar, økonomi-nørd, socialt bevidst sygeplejerske eller hipsterkæk radiovært på P3?… Læs mere

Afsløring: Her er mediernes nyhedskriterier

Tjekliste: Lever din historie op til journalisternes nyhedskriterier?

Mindre virksomheder kan godt komme i medierne med historier, der lever op til nyhedskriterierne.

Huskereglen for de klassiske journalistiske nyhedskriterier er “AVIS-K”, og historien skal helst leve op til alle fem. Her er en gennemgang set med startup-øjne.

A: Aktualitet

Det er en nyhed, det er lige sket, eller informationen kommer først frem nu – og ingen har skrevet om det før.… Læs mere

Kemp & Kjær opruster med journalist

Kemp & Kjær byder Jakob Vesterager velkommen i forretningen. Han er ansat som pr-konsulent, hvor han skal hjælpe Kemp & Kjærs kunder med en bred vifte af opgaver.

Han kommer senest fra et job som journalist og kommunikationsmedarbejder hos Copenhagen Business School, hvor han har lavet generel kommunikation og kommunikation til alumner.

Tidligere har han arbejdet med erhvervsjournalistik på Reuters Finans og ShippingWatch, hvor han primært dækkede shippingbranchen.… Læs mere

And the winner is… SBT Aqua

Fredag eftermiddag kårede erhvervskvinden Stine Bosse de tre unge iværksættere bag SBT Aqua til vindere af årets Green Tech Challenge.

 

I 2013, da stifterne af SBT Aqua endnu var studerende på DTU i København, udviklede de en teknologi som kan måle bakterieindhold i vand i realtid. Siden da er teknologien blevet udviklet yderligere, og SBT Aqua kan i dag, via trådløse sensorer, måle uorganiske partikler og bakterieindhold i vand i realtid.… Læs mere

Green Tech Challenge 2016 sparket i gang

Green Tech Challenge 2016 blev sparket i gang på fineste vis, da Dansk Industri i går lagde hus til. Kemp & Kjær coachede de 20 danske deltager-virksomheder i kunsten at opnå presseomtale.

 

Green Tech Challenge blev stiftet sidste år, da unge iværksættere vurderede, at dansk politik er for langsomme til at skabe en grøn og bæredygtig omstilling, hvilket medfører tendens til innovationsdød og manglende kommercialisering af grøn innovation.… Læs mere

Investor: Det kigger jeg efter, når jeg skal investere i en tech-startup

Nicolaj Højer Nielsen fortalte i går, hvad han kigger efter, når han skal investere i et firma, da Kemp & Kjær i samarbejde med Integra Advokater afholdte et vellykket startup-event.

Der var fuldt hus, da Integra Advokater i går åbnede dørene til deres fantastiske lokaler og lod startup-interesserede komme ind. Kemp & Kjær havde stået for invitationerne, og de to selskaber leverede også oplæg om problemstillinger i henhold til PR og jura i forbindelse med investeringer.… Læs mere

5 tips til at komme ud af starthullerne med dit startup

I forbindelse med det sjette Nordic Growth Hackers-event har vi samlet fem konkrete råd til at hjælpe dit startup fra ide til produkt.  

 

1. Kom i gang

I stedet for at have et helt færdigt produkt, og overveje alle tænkelig scenarier i månedsvis, så launch så hurtigt som muligt. Jo hurtigere dit produkt bliver tilgængeligt for potentielle kunder, jo hurtigere kan du vurdere dets egentlige potentiale og komme i dialog med kunderne.… Læs mere