Sidebilleder 20x9-0245-2

Krisekommunikation

Vær forberedt og stå fast, hvis mediestormen raser.

I dag stilles der større krav til virksomheder, som oftere bliver blandet ind i helt andre problemstillinger end forretning. Grænsen mellem det private og offentlige er blevet en gråzone, og risikoen for kriser har aldrig været større – med de sociale medier som en forstærkende effekt.

Undersøgelser viser, at kriseramte virksomheder, der har konkrete kriseberedskaber, genvinder deres omdømme langt hurtigere end dem, der ikke har.

Kommunikation har sit eget liv medierne. Folk tolker hurtigt, og dømmer ofte i hårde vendinger, hvis et medie har bragt en negativ historie om din virksomhed eller en vigtig kerneleverandør.

Mange virksomheder reagerer instinktivt vredt, ignorerer journalisterne, eller bruger juridisk argumentation i forsøg på at udrede skandaler – alt sammen noget der forværrer situationen.

Til gengæld kan kriser ofte formindskes hurtigt og effektivt, hvis man har den rette know-how.

Hør hvad et konkret kriseberedskab indebærer for jer, eller få et hjælp til jeres aktuelle krise nu og her: Skriv til Mark eller ring til ham på 4142 3635.