Sidebilleder 20x9-0269-2

Rebranding og navneskift

Et nyt navn kræver grundige overvejelser, uanset om et produkt eller hele firmaet skifter navn.

Nogen gange er navneskiftet nødvendigt, som hvis to firmaer fusionerer. Om det ene navn fortsætter, eller I opererer under begge navne, så skal I kommunikere det nye setup til omverdenen.

Navne bliver indarbejdede over tid: Kunderne har tillid til navnet, når de køber produktet. Folk søger på navnet på Google og hjemmesideadresser ligger som links og bogmærker.

Derfor skal man planlægge navneskiftet grundigt. Det er ikke rocket science, men en masse praktiske ting, der skal gøres. En stor del af rebrandingen foregår umærkeligt og gnidningsfrit via emails, brevhoveder, fakturaer, logoer og andet som møder kunder og samarbejdspartnere igennem daglig kommunikation.

Derudover bør I annoncere navnet gennem nyhedsbreve til alle interessenter, kunder, leverandører og samarbejdspartnere, og i perioden efter navneskiftet kan I slå navnet fast gennem en række presseomtaler, hvor det nye navn nævnes i sammenhæng med det gamle.

Skriv til Jakob eller ring til ham på 4038 4586 og hør, hvordan jeres nye navn bliver et stærkt brand.