Global PR for
impact-teknologi
Hjælper I verden med teknologi?
Vi ønsker at vores børn skal arve en bedre verden end det, der er udsigt til nu.
Og vi tror på, at private initiativer, innovation og kommercielle faktorer er den hurtigste og stærkeste vej til at trække verden i en bedre retning. Derfor hjælper vi dansk teknologi, der kan gøre en forskel, længere og hurtigere ud i verden.
Kemp & Kjær har speciale i
impact-teknologi:
De tre komponenter i PR for B2B-impact-tech er:
1) International PR
2) Dokumentation
3) Brand & thought leaders
Lokale bureauer i alle lande
Når vi laver internationale PR-kampagner for danske virksomheder, er vores erfaring at det mest effektive er, at vi koordinerer indsatser og budskaber i Danmark, men lader PR-bureauer om de enkelte lande vælge tilgangen i deres land, samtidig med at vi videndeler på tværs og har en global rød tråd i kommunikationen.
Læs mere om vores internationale netværk her – og om hvordan vores tech-fokuserede netværk Enterie tænker om termen sustainable PR.
Dokumentation på plads
Uunderbyggede “grønne” anprisninger om bæredygtighed lader vi blive i skuffen, for ifølge de danske markedsføringsregler kræver det dokumentation fra uafhængige tredjeparter. Den dokumentation kan vi facilitere via vores samarbejdspartnere, fx advokater, konsulenter i livscyklusanalyser (LCA) eller andre certificeringer. Det kan løfte PR-indsatsen.
Sammen med jer udvikler vi kernebudskaber til PR, så I fremstår troværdige og knivskarpt i forhold til konkurrenter og målgruppens ønsker, og holder jer solidt indenfor lovgivningen.
Bonussen er, at de danske regler er så strenge, at hvis I overholder dem her, gør I det højst sandsynligt også i resten af verden.
NB: Vi giver ikke juridisk rådgivning, men vi samarbejder med advokater, der har ekspertisen, når det er nødvendigt.
Værktøjskassen til jeres brand
Tag et kig i vores værktøjskasse, der er fyldt med både klassiske PR-indsatser som thought leadership og personhistorier, og så krydrer vi med kreativitet og udvikling af gode ideer sammen med jer.
Vi bruger værktøjerne til at ramme de medier hvor målgruppen er, og fortælle dét, som brandet kan bære. Derudover samarbejder vi med jeres marketing- og salgsafdeling, så I får maksimal effekt af medieomtalerne. Konkret kan det være hjælp til Linkedin-opslag, opslag på eget website, indhold til nyhedsbreve – eller jeres andre kanaler.
Nogle eksempler på impact-brancher er greentech, watertech, batteries, energy storage, climate data, renewable energy og nuclear energy.
Medieomtaler er stærk, troværdig kommunikation
Hør mere om hvordan I kan sætte dem i spil ved at tage fat i Jakob Kemp Hessellund (jh@kempkjaer.dk eller +45 4038 4586). Jakob ved hvad han taler om, da han er uddannet journalist og har en fortid som direktør i en international IT-virksomhed.