Global PR for

impact-teknologi

Hjælper I verden med teknologi? 

Vi ønsker at vores børn skal arve en bedre verden end det, der er udsigt til nu.

Og vi tror på, at private initiativer, innovation og kommercielle faktorer er den hurtigste og stærkeste vej til at trække verden i en bedre retning. Derfor hjælper vi dansk teknologi, der kan gøre en forskel, længere og hurtigere ud i verden.

Kemp & Kjær har speciale i  
impact-teknologi: 

Fra starten har vi arbejdet med impact tech, og derfor er det et naturligt fokusområde for os.
Vi har lang erfaring med impact-B2B-teknologi, har skabt tusindvis af presseomtaler, og vi ved at vores 3-trins-raket kan hjælpe 95% af virksomhederne i den sektor med at nå deres mål, marked for marked.

De tre komponenter i PR for B2B-impact-tech er:

1) International PR

Nå et globalt marked, land for land.
En teknologivirksomheds marked er pr. definition globalt, og med vores internationale PR-netværk, der strækker sig over mere end 100 lande, giver vi dansk teknologi de optimale vilkår for at nå et globalt publikum.
Få et bud på PR

2) Dokumentation

Brug jeres stærkeste USP’er og undgå greenwashing.
Fakta & dokumentation danner basis for stærk PR og forebygger greenwashing, og vi hjælper jer med at udvælge de bedste og stærkeste vinkler. Journalister vil gerne have tal og dokumentation, og den menneskelige side bliver dækket gennem personlige historier.
Fortæl om jeres teknologi

3) Brand & thought leaders

Bliv thought leaders ved at tale om den forandring, I skaber.
Stærke budskaber kommer som regel, hvis virksomheden har et stærkt “why”-narrativ, og I kan forstærke den forandring I ønsker, ved at kommunikere om den.
Styrk jeres position

Lokale bureauer i alle lande

Når vi laver internationale PR-kampagner for danske virksomheder, er vores erfaring at det mest effektive er, at vi koordinerer indsatser og budskaber i Danmark, men lader PR-bureauer om de enkelte lande vælge tilgangen i deres land, samtidig med at vi videndeler på tværs og har en global rød tråd i kommunikationen.

Læs mere om vores internationale netværk her – og om hvordan vores tech-fokuserede netværk Enterie tænker om termen sustainable PR.

Læs om international PR

Dokumentation på plads

Uunderbyggede “grønne” anprisninger om bæredygtighed lader vi blive i skuffen, for ifølge de danske markedsføringsregler kræver det dokumentation fra uafhængige tredjeparter. Den dokumentation kan vi facilitere via vores samarbejdspartnere, fx advokater, konsulenter i livscyklusanalyser (LCA) eller andre certificeringer. Det kan løfte PR-indsatsen.

Sammen med jer udvikler vi kernebudskaber til PR, så I fremstår troværdige og knivskarpt i forhold til konkurrenter og målgruppens ønsker, og holder jer solidt indenfor lovgivningen.

Bonussen er, at de danske regler er så strenge, at hvis I overholder dem her, gør I det højst sandsynligt også i resten af verden.

NB: Vi giver ikke juridisk rådgivning, men vi samarbejder med advokater, der har ekspertisen, når det er nødvendigt.

Skriv til Jakob og hør mere om dokumentation

Værktøjskassen til jeres brand

Tag et kig i vores værktøjskasse, der er fyldt med både klassiske PR-indsatser som thought leadership og personhistorier, og så krydrer vi med kreativitet og udvikling af gode ideer sammen med jer.

Vi bruger værktøjerne til at ramme de medier hvor målgruppen er, og fortælle dét, som brandet kan bære. Derudover samarbejder vi med jeres marketing- og salgsafdeling, så I får maksimal effekt af medieomtalerne. Konkret kan det være hjælp til Linkedin-opslag, opslag på eget website, indhold til nyhedsbreve – eller jeres andre kanaler.

Nogle eksempler på impact-brancher er greentech, watertech, batteries, energy storage, climate data, renewable energy og nuclear energy.

Skriv til Jakob og hør PR

Medieomtaler er stærk, troværdig kommunikation

Hør mere om hvordan I kan sætte dem i spil ved at tage fat i Jakob Kemp Hessellund (jh@kempkjaer.dk eller +45 4038 4586). Jakob ved hvad han taler om, da han er uddannet journalist og har en fortid som direktør i en international IT-virksomhed.

Skriv til Jakob og hør mere