Vi elsker at hjælpe grønne teknologier længere ud i verden med PR, for vi tror på, at private initiativer, innovation og greentech er den hurtigste og mest effektive vej til at vores børn og klimaet kan gå en grønnere fremtid i møde.
Vi har mere end 10 års erfaring med at skabe presseomtaler for grønne teknologi-virksomheder, der gør en forskel i verden. Og vi har en 3-i-1-pakke, som vi ved kan hjælpe langt de fleste greentechs.
Læs hvor “grønne” vi er i vores ESG-rapport.
De tre komponenter i PR for greentech-virksomheder er:
1. International PR: Adgang til et globalt marked
De fleste greentech-virksomheder har globale ambitioner, og med vores internationale PR-netværk, der dækker mere end hundrede lande, kan vi hjælpe jer med at få jeres budskaber ud i flere markeder.
Vi koordinerer ofte indsatserne fra Danmark, men lader lokale PR-bureauer stå for udførelsen i deres lande. På den måde får I både en global rød tråd og den nødvendige lokale tilpasning.
Læs om vores globale netværk her: https://kempkjaer.dk/netvaerk/
2. Dokumentation: Styr udenom greenwashing og sæt jeres USP’er i spil
Vi finder sammen med jer de stærkeste budskaber, som skal bruges i PR-indsatserne, så I adskiller jer fra konkurrenter, skaber troværdighed, rammer jeres målgrupper, og samtidig holder jer inden for markedsføringslovens rammer.
For at få mest effekt af PR-indsatserne og samtidig forebygge anklager om greenwashing, hjælper vi jer med at finde frem til de rette fakta og dokumentation. Medierne foretrækker at få tal og dokumentation og supplere med personlige historier.
Udokumenterede påstande om bæredygtighed holder vi os fra, for ifølge den danske markedsføringslov kan I komme i klemme, hvis I ikke har dokumentation fra uafhængige tredjeparter på “grønne” påstande om jer selv.
Hvis det kan øge effekten af PR-indsatsen, samarbejder vi til gengæld med eksterne konsulenter og advokater, der kan hjælpe med at fremskaffe dokumentation såsom livscyklusanalyser (LCA) eller andre certificeringer.
Når I overholder de strenge danske regler, er der til gengæld høj sandsynlighed for at I også overholder dem i resten af verden.
NB: PR-bureauet Kemp & Kjær rådgiver ikke juridisk, men når det er nødvendigt, samarbejder vi med advokater, der har ekspertisen.
Læs mere om PR og kommunikation om bæredygtighed her.
3. Brand building og thought leadership: Tal om den forandring, I skaber i verden
I kan forstærke den forskel, jeres greentech gør i verden, med et stærkt “why”-narrativ, som vi kan hjælpe jer med kommunikere.
I kan læse mere om vores værktøjer her – der indkluderer både klassisk PR som thought leadership og personlige historier, og så bidrager vi med masser af kreativitet og finder de gode ideer frem i samarbejde med jer.
Vi bruger værktøjerne til at få jer omtalt i de medier som jeres målgruppe læser, og fortælle de historier, som jeres brand kan leve op til. Derudover samarbejder vi ofte med marketing- og salgsafdelinger, for at I kan få den maksimale effekt af presseomtalerne. Det kan eksempelvis være hjælp til Linkedin-opslag, nyheder på jeres website, content til nyhedsbreve eller andre kanaler, som I bruger.
Nysgerrig på hvad et PR-bureau kan gøre for jeres greentech-virksomhed?
Medieomtaler er et stærkt stykke troværdig kommunikation, så tag fat i Jakob Kemp Hessellund, der er uddannet journalist og har været direktør i en international IT-virksomhed, for at høre mere om hvordan vi kan hjælpe jer ud i verden: jh@kempkjaer.dk eller ring +45 4038 4586.
Vores kommunikationsbureau ligger i København SV, og vi vil meget gerne mødes fysisk – men er der langt mellem jeres greentech og vores kontor, er vi vant til at samarbejde digitalt.
Kontakt Jakob Kemp Hessellund
jh@kempkjaer.dk | +45 4038 4586