Få global PR for jeres impact-teknologi.
Global PR for impact-teknologi
Vi ønsker at vores børn skal arve en bedre verden end det, der er udsigt til nu – og vi tror på, at private initiativer, innovation og kommercielle faktorer er den hurtigste og stærkeste vej til at trække verden i en bedre retning. Derfor hjælper vi dansk teknologi, der kan gøre en forskel, længere og hurtigere ud i verden.
Vi har lang erfaring med impact-B2B-teknologi, har skabt tusindvis af presseomtaler, og vi ved at vores 3-i-1-pakke kan hjælpe 95% af virksomhederne i den sektor med at nå deres mål, marked for marked.
De tre komponenter i PR for B2B-impact-tech er:
1) International PR: Nå et globalt marked, land for land
En teknologivirksomheds marked er pr. definition globalt, og med vores internationale PR-netværk, der strækker sig over mere end 100 lande, giver vi dansk teknologi de optimale vilkår for at nå et globalt publikum.
Når vi laver internationale PR-kampagner for danske virksomheder, er vores erfaring at det mest effektive er, at vi koordinerer indsatser og budskaber i Danmark, men lader PR-bureauer om de enkelte lande vælge tilgangen i deres land, samtidig med at vi videndeler på tværs og har en global rød tråd i kommunikationen.
Læs mere om vores internationale netværk her – og om hvordan vores tech-fokuserede netværk Enterie tænker om termen sustainable PR.
2) Dokumentation: Brug jeres stærkeste USP’er og undgå greenwashing
Sammen med jer udvikler vi kernebudskaber til PR, så I fremstår troværdige og knivskarpt i forhold til konkurrenter og målgruppens ønsker samt holder jer solidt indenfor lovgivningen.
Fakta & dokumentation danner basis for stærk PR og forebygger greenwashing, og vi hjælper jer med at udvælge de bedste og stærkeste vinkler. Journalister vil gerne have tal og dokumentation, og den menneskelige side bliver dækket gennem personlige historier.
Uunderbyggede “grønne” anprisninger om bæredygtighed kan man lade blive i skuffen – for ifølge de danske markedsføringsregler kræver det dokumentation fra uafhængige tredjeparter. Den dokumentation kan vi til gengæld hjælpe med at facilitere via vores samarbejdspartnere, hvad enten det er advokater, konsulenter i livscyklusanalyser (LCA) eller andre certificeringer – hvis det kan løfte PR-indsatsen.
Bonussen er, at de danske regler er så strenge, at hvis I overholder dem her, gør I det højst sandsynligt også i resten af verden.
NB: Vi giver ikke juridisk rådgivning, men vi samarbejder med advokater, der har ekspertisen, når det er nødvendigt.
3) Brand building: Bliv thought leaders ved at tale om den forandring, I skaber
Stærke budskaber kommer som regel, hvis virksomheden har et stærkt “why”-narrativ, og I kan forstærke den forandring I ønsker, ved at kommunikere om den.
Tag et kig i vores værktøjskasse, der er fyldt med både klassiske PR-indsatser som thought leadership og personhistorier, og så krydrer vi med kreativitet og udvikling af gode ideer sammen med jer.
Vi bruger værktøjerne til at ramme de medier hvor målgruppen er, og fortælle dét, som brandet kan bære. Derudover samarbejder vi med jeres marketing- og salgsafdeling, så I får maksimal effekt af medieomtalerne. Konkret kan det være hjælp til Linkedin-opslag, opslag på eget website, indhold til nyhedsbreve – eller jeres andre kanaler.
Nogle eksempler på impact-brancher er greentech, watertech, batteries, energy storage, climate data, renewable energy og nuclear energy.
Medieomtaler er stærk, troværdig kommunikation
Hør mere om hvordan I kan sætte dem i spil ved at tage fat i Jakob Kemp Hessellund (jh@kempkjaer.dk eller +45 4038 4586). Jakob ved hvad han taler om, da han er uddannet journalist og har en fortid som direktør i en international IT-virksomhed.