AFSLUTTET: Men læs hvordan du får job i et PR-bureau her.

Du skal brænde for både tech-PR og stakeholder-PR, og elske at arbejde med internationale kunder.

Vi hyrer en ny konsulent, fordi vi har for travlt til både at vokse og levere med den kvalitet, som vi vil.

Vores vækst er bakket op af et solidt kapitalberedskab, som du kan høre mere om, når vi snakker sammen.

Vi er hhv. en vestjyde og en nordjyde, som har slået sig ned i København for længe siden, og som har bedrevet PR sammen i over seks år.

Vores kunder (og vi) hævder, at vi kombinerer jysk temperament & fornuft med akademisk indsigt, nyhedsnarkomani og solid forståelse for vores kunders forretning. Det bedste af to-tre-fire verdener. Det spor skal vi fortsætte ad – men jysk ophav er ikke et krav, tværtimod.

NB: Vi har tidligere haft et par gode medarbejdere, som gjorde det rigtig godt, men vi havde ikke nok arbejde til dem, da corona lukkede en række kunders aktiviteter. Vi har lært en masse af det, vundet en række nye kunder, og er nu klar til at kickstarte en ny vækstrejse.


Din rolle

  • Du kan udfylde alle roller fra betroet, strategisk rådgiver, over pitchende presse-pusher til fingerfærdig & finurlig skribent.
  • Du kan skrive pressepitches, pressemeddelelser, artikler og kronikker.
  • Du er skarp, seriøs og empatisk, når du dagligt er på telefonen med journalister på vegne af vores kunder.
  • Du skal interviewe interessenter, navigere i holdninger, udvinde knivskarpe citater.
  • Du rådgiver kunden om det bedste PR-træk lige nu, laver strategi, og kommer med kreative ideer til, hvordan man skaber mere PR, når historierne ikke står i kø hos kunden.
  • Du skal skabe resultater – ofte på et stramt tidsbudget.
  • Du forstår betydningen af gode pressebilleder og har IKKE ambitioner om at tage dem selv.
  • Nu & da skriver du et nyhedsbrev eller en Linkedin-post eller en annoncetekst for kunder.
  • Og hvis du vil, så må du gerne bruge noget arbejdstid på at skabe din egen profil som kommunikationsrådgiver via blogs, video, og sociale medier – hvad der virker for dig.
  • Vigtigst af alt: Du skal bidrage til vores vækst, til at skabe et stærkt bureau, og være med til at udvikle, hvordan vi arbejder.


Din profil:

  • Du har arbejdet mindst tre år på et PR-bureau (praktiktid tæller ikke med).
  • Hvis du selv kommer med omsætning, aftaler vi en partnermodel for det.
  • Du har lavet tech-PR, B2B, organisationer, samt andet, som har inspireret dig og udvidet din palette.
  • Du kan både skrive og pitche.
  • Du kan tænke strategisk.
  • Perspektiv: Du vil gerne være med til at bygge et mellemstort, specialiseret PR-bureau.
  • Du har skabt resultater – og du kan bevise det.
  • Du er serviceminded og samarbejdende: Vi kæmper hårdt for vores søde & innovative kunder hver dag, og vi tager over for hinanden, når vi har travlt.


Det her vil du møde hos os, og du skal kunne se dig selv i det:

  • Vi har sunde værdier, og vi lever dem. Det handler bl.a. om, at vi ikke laver “pistol-PR”: En uinteressant historie er værdiløs, selvom den står i Børsen.
  • Vores kunder er et større antal SMV’er, enkelte store virksomheder, flere internationale virksomheder, enkelte organisationer. Vi behandler dem lige respektfuldt, uanset størrelse.
  • PR for tech-virksomheder og stakeholder-PR for organisationer er ting, som vi får tiden til at gå med.
  • Vi arbejder også for internationale kunder og har netværk blandt bureauer i en lang række lande.
  • Vores værdier inkluderer “transparens”, både overfor vores kunder og internt. Dvs. du kan give og modtage feedback på en konstruktiv måde, og du kan klare, at kunderne ved hvad du laver.
  • Vi har kontor i et småhipt kontorfælleskab, der ligger i et fredeligt kvarter ved Lokomotivværkstedet, som er på vej til at blive det næste lækre byområde i Kbh. Kontoret har gamle plankegulve og er topmoderne indrettet, og hele området er pt. lidt industrielt. Kaffen er sublim og selvbetjenes på en gigantisk café-maskine.
  • Vi har desuden et ret grundigt IT-setup, hvor noget er godt, og noget kan forbedres. Og det bliver løbende udviklet.
  • Vi arbejder typisk på kontoret, men vi tager gerne hjemmearbejdsdage. Videomøder har været en integreret del af hverdagen for os i fem år, både internt og med kunder.
  • Derudover har vi generelt godt humør, elsker at diskutere nyheder, erhvervsliv og politik, havde et glimrende andet halvår af 2020 – og et vækstpotentiale, som du skal være med til at indfri.

Arbejdstiden er fuld tid, og der er ingen forventninger om massivt overarbejde. Lønnen afhænger af den værdi, du kan skabe for bureauet.

Første samtale vil nok være online, men vi ansætter ikke uden at have haft mindst ét fysisk møde.

Send din ansøgning og CV til jh@kempkjaer.dk.

Vi indkalder løbende, så der er ingen grund til at vente. Har du spørgsmål til stillingen inden du søger, så tag fat i Jakob Hessellund på tlf. 4038 4586.

Du ville måske også kunne lide