Grønne startups bliver klædt på til pressen

Kemp & Kjær har afholdt en workshop for deltagerne i årets Green Tech Challenge. Virksomhederne lærte forskellige PR-kneb til at rykke ud af kontoret og ind på markedet.

For nystartede virksomheder kan PR være en black box, der er svær at få hul på. Derfor klædte Kemp & Kjær deltagerne i årets Green Tech Challenge på til at håndtere pressen. Workshoppen blev afholdt onsdag d. 18. september på Copenhagen School of Entrepreneurship.

 

PR for grønne startups

Jakob H og Mark indledte workshoppen med et oplæg om vejen til medieomtale. Deltagerne blev taget igennem forskellige do’s and don’ts i PR – for eksempel at marketing-snak med mange tillægsord er bandlyst i pressearbejde.

 

Jakob H og Mark holder PR-oplæg for deltagerne i Green Tech Challenge 2017. Foto: Amanda Stockmann.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deltagerne lærte også, at virksomhedens interessenter – kunder, brancheorganisationer og andre – kan inddrages i PR-arbejdet for at skabe mere omtale af en historie.

 

Mark fortæller deltagerne om public affairs – hvordan man varetager virksomhedens politiske interesser. Foto: Amanda Stockmann.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gør-det-selv-pressepitches

De grønne startups arbejdede på egne pressepitches, mens Kemp & Kjærs konsulenter vejledte i at skrive skarpe vinkler på virksomhedernes historier:

 

Tine vejleder Hooves i et pitch om Tinder for heste. Foto: Amanda Stockmann.

 

Mark og Kaffe Bueno brygger på et pitch om potentialet i kaffegrums. Foto: Amanda Stockmann.

Jakob V og We-TeCo i gang med et pitch om overvågning af kloakker. Foto: Tine Moe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pressebilleder

Som partner ved Green Tech Challenge tog Kemp & Kjær også pressebilleder af Frederik og Joachim, to af  Green Tech Challenges founders. Jakob H kravlede på møbler og inddragede kontorets planter for at skabe grønne billeder af makkerparret:

 

Jakob H tager pressebillede af Frederik og Joachim, co-founders og partnere i Green Tech Challenge. Foto: Amanda Stockmann.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Resultatet blev dette skud af de to entreprenører:

 

Pressefoto: Frederik van Deurs og Joachim Almdal, Green Tech Challenge. Foto: Jakob Kemp Hessellund

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Green Tech Challenge 2017

Green Tech Challenge arbejder for at gøre grøn forretning til god forretning. Vækstprogrammet sætter startups i kontakt med coaches og investorer, og deltagerne konkurrerer samtidig om at vinde årets Green Tech Challenge.

 

Tak til Green Tech Challenge og de deltagende startups:

Kemp & Kjær havde nogle sjove og inspirerende dage med Green Tech Challenge 2017, og vi glæder os til at følge deltagerne i finalen torsdag d. 28. september, hvor årets vinder bliver kåret.

AMOW Apparel, Coffee Growers ApS, Crop Intellect Ltd, Droneinspektion ApS, Flow Loop, Fuuzo, Greinon Engineering AB, Hooves, JustBring, Kaffe Bueno, Lyras, ModelMe3D, Mosspiration Biotech, Octavic Engineering, Sharepeeps, Syngja Beverages, Water Environment Technologies – We-TeCo